۵ دقیقه
هزینه-جراحی-بینی-بسته

همه چیز درباره جراحی بینی بسته

آنچه می خوانید...

اگر از بینی خود راضی نیستید، ممکن است به دنبال راهی باشید که ظاهر آن را بدون جای زخم قابل توجه تغییر دهید. رینوپلاستی یا جراحی بینی بسته یک روش جراحی زیبایی بینی است که در آن برش‌هایی در داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می شود، بنابراین جای بخیه در بیرون دیده نمی‌شود.

برخلاف جراحی بینی باز که روشی سنتی است، رینوپلاستی بسته معمولاً برای تغییر شکل نوک بینی، کوتاه کردن بینی یا خلاص شدن از برآمدگی یا قوز بینی استفاده می شود. در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره جراحی بینی بسته در اختیار شما قرار می دهیم. اگر علاقمند هستید در این زمینه بیشتر بدانید، با ما در ادامه همراه باشید…

جراحی-بینی-بسته

جراحی بینی بسته انجام می شود؟

در رینوپلاستی بسته که گاهی به آن رینوپلاستی داخل بینی نیز گفته می شود، جراح تمام برش ها را در داخل سوراخ های بینی ایجاد می کند. بینی به طور کامل باز نمی شود و ساختار بینی نمایان نمی شود و تمام کارها از طریق برش هایی که در هر سوراخ بینی ایجاد شده، انجام می شود و جراح دید محدودی دارد. به همین دلیل، انتخاب بهترین جراح بینی و دیدن عکس های قبل و بعد از کار آنها ضروری است. علاوه بر این عمل جراحی بینی بسته نسبتاً سریع است و باعث تورم زیاد یا بهبودی طولانی نمی شود. همچنین این عمل  تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

به خاطر داشته باشید که پس از جراحی می بایست در خانه به مدت چند ورز استراحت کنید.

عمل جراحی بینی بسته

نخست در روز عمل  بیمار تحت بیهوشی قرار می گیرد. برخی از پزشکان بیهوشی عمومی را در حین جراحی بینی انجام می دهند، زیرا این عمل می تواند منجر به جمع شدن خون در گلو شود و این امر برای بیمار بسیار خطرناک است. به هنگام بیهوشی، جراح برش هایی را در داخل سوراخ های بینی ایجاد می کند. سپس پوست بیمار را از غضروف جدا کرده، و با افزودن غضروف یا تراشیدن یا افزودن استخوان، فرآیند تغییر شکل را آغاز می کند. البته افزودن استخوان به پیوند استخوان نیاز دارد. هنگامی که شکل دهی بینی کامل شد، برش ها با بخیه بسته شده و گچ گیری یا اسپلینت بینی انجام می شود. عمل جراحی بینی بسته معمولاً ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد.

جراحی بینی بسته در چه ناحیه ای صورت می گیرد؟

جراحی بینی بسته معمولا برای تغییر شکل پل بینی، نوک بینی و طول آن انجام می شود

عوارض و خطرات احتمالی جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته نیزمانند همه جراحی ها، دارای خطراتی است. عوارض جانبی که باید از آنها آگاه بود عبارتند از:

  • مشکلات تنفسی
  • خونریزی بینی
  • بی حسی بینی
  • بینی نامتقارن
  • جای زخم
  • واکنش آلرژیک به بیهوشی
  • کبودی طولانی مدت
  • مشکلات بعد از عمل که منجر به نیاز به جراحی دوم می شود

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

رینوپلاستی بسته و باز هر دو ظاهر بینی را تغییر داده  و تنظیم می کنند.روش جراحی باز روشی است که دارای جای زخم و تورم  بوده و دوران بهبود آن طولانی تر است. جراحی بینی باز برای بینی های به شدت نامتقارن یا کج یا سایر موارد پیچیده که مشکلات تنفسی دارند بهتر است.

رینوپلاستی بسته معمولاً دوره نقاهت کوتاه تری دارد و تورم کمتری را شامل می شود. همچنین می توان از آن برای اصلاح برآمدگی ها، قوز یا تغییر شکل پل بینی ونوک بینی استفاده کرد.

شرایط بعد از جراحی بینی بسته

پس از انجام عمل، تقریباً ۵ تا ۷ روز از گچ یا آتل استفاده خواهید کرد. این امر به ثابت نگه داشتن بینی شما در دوره ی بهبودی کمک می کند. استراحت پس از جراحی بینی به بهبود سریع تر و کاهش تورم کمک می کند.

همچنین پزشک شما ممکن است شما را از انجام موارد زیر منع کند:

  • فعالیت شدید یا ورزش
  • جویدن با فشار
  • شنا کردن
  • مصرف الکل
  • تخلیه ی بینی
  • خوابیدن روی صورت
  • کشیند لباس ری صورت

بعد از یک هفته یا بیشتر، گچ گیری یا آتل برداشته می شود و بینی جدید شما را مشخص می شود. ممکن است همچنان مقداری کبودی و تورم در اطراف بینی و چشم ها داشته باشید، اما باید شروع به بازگشت به فعالیت های عادی کنید. نتیجه ی عمل بینی معمولا دائمی است مگر اینکه بینی خود را بشکنید یا آسیبی ببینید.

آمادگی برای جراحی بینی بسته

قبل از انجام جراحی زیبایی بینی، می بایست با پزشک خود در خصوص نتیجه ی دلخواه خود مشورت کنید. در صورت مصرف داروی خاص حتما قبل از عمل به پزشک خود اصلاع دهید. در روزهای منتهی به عمل، از مصرف داروهای رقیق کننده خون، از جمله ایبوپروفن یا آسپرین و الکل خودداری کنید. سیگار کشیدن می‌تواند روند بهبودی را طولانی‌تر کند، بنابراین در صورت امکان، بهتر است قبل از عمل سیگار را ترک کنید.

هزینه ی جراحی بینی بسته

هزینه رینوپلاستی بسته با توجه به جراح و محل زندگی شما متفاوت خواهد بود. به خاطر داشته باشید که هزینه ای که پزشک اعلام می کند فقط برای عمل است. این جراحی هزینه های مربوط به آزمایشات و بیهوشی را نیز به همراه خواهد داشت. اگر جراحی بینی بسته فقط به دلایل زیبایی باشد، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

دکتر پژمان سرشار زاده

دکتر پژمان سرشار زاده

متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن – تخصص در زمینه ی جراحی زیبایی صورت و بینی – گذراندن دوره ی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصيل سال ١٣٨٦

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *